Сироп от бъз


Миналата година пропуснах да направя сироп от бъз - изобщо изтървах момента, в който цъфти. Тази година обаче си обещах да го приготвя. Добре, че имам чудесен мъж, който да се съобразява с прищевките ми, та запалихме колата и тръгнахме на експедиция по търсене на бъз. Оказа се, че между Бистрица и Железница е пълно с такива храсти, та дори имахме възможност за избор. Набрахме колкото ми е нужно и си направихме чудесен пикник.





Срещнахме и ето този гущер - с такива разцветки не бях виждала до този момент.


Но да се върна на сиропа от бъз. Прочетох сигурно над 20 рецепти за приготвянето му. Дори си ги описах в таблица - толкова се различаваха пропориите една от друга. Накрая избрах нещо средно, мое си. След като опитах вече готовия сироп, мога да кажа, че съм доволна от резултата и определено ще направя още една партида със същите пропорции.

Ето и необходимите продукти за сиропа от бъз:

40 цвята от бъз
3 кг захар
2 лимона
3 л вода


Начин на приготвяне:

Измийте листата от бъз и ги сложете в дълбока тенджера. Залейте ги с 3 л вода. Добавете лимоните, нарязани на парченца. Сложете захарта и разбъркайте. 



Оставете тенджерата покрита, като от време на време разбръквате, за да се разтвори напълно захарта. При мен това отне около 12 часа. 

На следващия ден приберете тенджерата в хладилника и ако е необходимо, пак разбърквайте. Общо цветовете от бъз трябва да стоят така в продължение на 48 часа.

Аз бях толкова любопитна за резултата, че не изчаках да минат точно толкова, а издържах ден и половина. Оказа се, че и това време е напълно достатъчно.

Изстискайте с ръце лимоните и по-едрите цветове от бъз. С помощта на ситна цедка прелейте сиропа в шишета или буркани. Затворете ги добре и ги съхранявайте в хладилник.

Разреждайте сиропа според вашия вкус. Аз лично си го направих 1:3, за да ми е по-сладко. Задължително го поднесете с резени лимон и бучки лед. 

Наздраве!





Хареса ли ти рецептата? Абонирай се за Mish-Mash във FacebookGoogle+ или Pinterest, за да не пропускаш нито една от публикациите в блога! 




Няма коментари